fredag 21 november 2008

Snart natt...

Familjen sover, men jag får inte ro.

Funderade på att gå ut på en promenad, men ångra mig. Tog fram skolböckerna och tar och pluggar lite istället.

Inatt blir nog en tuff natt, dels rädd för vad tomtarna ska hitta på sen tror jag att den lilla eventuellt kommer leva rövare inatt. Undrar om inte vattkopper har hittat hem till oss.

Kombinationen tomtar på loftet och ett skrikit barn är inte kul. En av grejerna kan paja en natt och dem i kombination kan bli hur knasigt som helst.

Men inatt är jag framförallt rädd för tomtarna. Känner mig inte helt lugn inombords, jag och den större låg och la pärlplatta när de spelade låten "If tomorrow never comes", det var riktigt svårt att hålla ihop. Men det är tydligen en låt som tomtarna gillar att dansa till, det smög fram några modiga jävlar och tog en sväng om.

Jag tror att tomtarna är Leukemins lakejer. Så nu har de också hamnat på listan över "folk/skit" som jag ska daska upp ordentligt en dag...

Inga kommentarer: