måndag 24 november 2008

Ny tripp...


En rebus:
skog + mörker + knädjupsnö + löpning = ?
Jo, det är lika med kärlek. Vilken tripp. Det vart ca 9,4 kilometer löpning i skogen, ibland på stigar, oftast inte.

Leukemin åkte på rå torsk, han fick visserligen bokstavligen omkull mig med jämna mellanrum. Det var bara att ställa sig upp och och kämpa vidare. Brydde mig inte ens om att borsta av mig snön...

Jag är sjukt nöjd med min prestation, att springa 9,4 km på drygt en timma i skogen, i snön, i mörkret. Kan tänka mig att jag kommer ha ont imorgon med sån smärta är bra smärta....

Nu är jag på väg tillbaka, hoppas inte Leukemin lyckas stoppa några fler kvistar i hjulen för mig nu.

Undra hur snabbt jag springer milen på barmark nu, med Leukemi skiten och utan kunnat löpträna på ca 6 månader. Längtar efter att pröva...

2 kommentarer:

Irene sa...

Grattis Jens!
Vilken prestation Du gjort!
Många kramar
Irene

Anonym sa...

Fan va duktig du e...jag ser framför mig hur jag skulle springa in i första bästa gran,snubbla över rötter eller trilla med huvudet före i en snödriva...OM jag ens hade tagit mig ut...för det är ju kallt och jag kan ju råka få motion.

kram på er!!!