torsdag 13 november 2008

Drömmar

Vad är drömmar? Ett tillfälle för en förvirrad del av hjärnan att framträda?

Den som i vaket tillstånd skulle resonera och fantisera som man gör när man drömmer skulle närmast ses som blind galen. Allvarligt talat, hur många av oss skulle inte känna att man hade tomtar på loftet om man resonera och fantisera på så sätt när man är vaken?

Vart kommer då drömmarna ifrån? Jag vet inte, har inte en aning. Förmodligen från tomtarna på loftet. När jag lägger mig för att sova och släpper garden så passar väl de på att smyga fram och ställa till lite oreda.

Och den där jävla Leukemin. Han tar varje tillfälle han får att ta stöd av andra i sin kamp, sin strid, mot mig.

Och med tanke på det är väl det knappast förvånandsvärt att hans tomtar (vilka är riktigt många) allierar sig med mina tomtar (inte fullt så många) och går till attack...

Inga kommentarer: