onsdag 26 november 2008

Jävla nätter

Inatt dansa tomtarna på logen igen. Det stör natten och sömnen ordentligt, för att inte säga förvandlar natten till kaos.

Jag fick höra idag att under vissa perioder när man sover så är den logiskadelen av hjärnan (även censurerande del) "avstängd". Då blir det lite enklare att förstå att dessa drömmar kommer fram.

De som är svårt psykisktstörda, lever de dygnet runt som jag gör i mina drömmar?

Det som gjorde nattens dröm så otäck var att den "förutsåg" en händelse idag, med katastrofala följder. Det handla om en bilolycka. Att förutse att jag skulle åka där olyckan inträffa och just då var inte svårt att förutse, det har varit bestämmt i flera veckor. Men när drömmarna är så konkreta att de handlar om något som jag ska göra under dagen och att det går rejällt åt helvete blir de riktigt obehagliga. Sen att de fastnar så hårt i minnet så att jag kan spela upp drömmen som en film gång på gång med alla dess detaljer är skit jobbigt, nästan knäckande.

Att minnas kännslan och tankarna av när "det värsta tänkbara" inträffar är inte kul, det är jävligt obehagligt, speciellt de gånger när det tar ett tag innan "ljuset släcks".

Känslan av att vänta på att ljuset ska släckas, tankarna man hinner med, allt man känner då...
Verken kan eller vill finna ord för den känsla som finns i kroppen när man vaknar...

Jag undrar hur en nära döden upplevelse är på riktigt, nu när jag har upplevt många nära och faktiska stunder av död i mina drömmar.

Undrar om jag någonsin blir "fri" från mina "erfarenheter" jag har fått under nätterna.

Ikväll blir det nog jag mot Leukemin igen, då jävlar ska han få igen för de senaste nätterna...

Vi syns ute i skogen i skydd av mörkret, där kan ingen höra dig skrika!!!
Din jävla tönt, du gör mig så jävla förbannad!!!
Vad har du för rätt att ta all min glädje !?!?!
Vad har du för rätt att förstöra mig !?!?!
Vad har du för rätt att existera !?!?!

Inga kommentarer: