fredag 21 november 2008

Läkarbesöket igår

Att man inte kan få vara i fred när det är natt. Jag fattar inte vad som händer!!!
Natten var inte så äcklig och hemsk som igår men jävlar i min låda vad tomtarna har dansat på logen, inte en lugn stund. Vet inte hur mycket jag drömt men om mina dagar var så händelse rika som mina nätter skulle mitt dygn behöva vara minst 48 timmar långt. Jag drömmer om allt och ingenting.

Doktor besöket igår var positivt. Man gjorde bedömningen att min hals blivit tillräckligt bra för att kunna gå på med en halvdos Nilotinib. Så nu börjar kampen mot Leukemin på riktigt igen, om än på ett ben... Vi ska prova så här i ca 2 veckor för att förhoppningsvis kunna gå upp på fulldos sen.

Att mina värden hållit sig bra gör att jag bara behöver lämna prover varannan vecka. YES! Ett steg mot ett normalt liv, som jag längtar efter något fruktansvärt.

Men eftersom det strulat så med allt den sista tiden så ska jag göra ett extra benmärgsprov. Benmärgsprov får än inte att skratta, snarare tvärt om. Det känns som dom slår in en stektermometer genom skinkan, rakt in i höftbenet. Som ni säkert förstår är det inte någon häftig upplevelse.

Summa summarum så var allt positivt enligt doktorn och jag håller verkligen med.

Idag har jag varit hemma med O som fått vila från dagis och jag har pluggat. Idag känns som en bättre dag, men det finns mer att önska. Mer glädje, mindre fokus på Leukemin.

Hoppas det blir en bättre dag imorgon...

Inga kommentarer: