måndag 17 november 2008

Självtukt

Jag är en stor motståndare till att "tukta" folk, men lite självtukt kan sitta just fin fint.

Ikväll tror jag det blir självtukt i form av konditionsträning. Det blir jag och min dåliga kondition mot mörkret och kylan.

Det sägs i viss litteratur att vissa munkar använde sig av självtukt för att rena sig från vissa tankar. Fungerar likadant på mig. Skillnaden är vilka tankar jag vill rena mig ifrån och mitt tillvägagångssätt.

Jag vill "rena" mig från massa trötta Leukemi tankar, och tillvägagångssättet är genom träning. Hård träning (allt är ju relativt, träningen lär inte bli så hård egentligen men eftersom jag har "en liten svacka" just nu så lär det kännas hårt).

Tror det blir några kilometer (10-15 km) på cykeln ikväll. Och tro mig, det är inte smärtat efter sadeln som jag är ute efter...

Inga kommentarer: