måndag 20 oktober 2008

Rond 7 är avgjord

"Vinnare av rond 7 är... på poäng... Leukemin"

Denna rond torska jag, aktuell ställning: 5-2.

Mitt HB har stigit till 114.
1-0

Mina Trombocyter har sjunkit, till 157. De ligger dock fortfarande kvar på en bra nivå.
1-0

Mina vita har sjunkit till 2,1.
1-1

Mitt immunförsvar har sjunkit till 0,8.
1-2

Jag "måste" vara hemma, till och börja med, några dagar eftersom infektionsrisken är stor.
1-3

Jaha, denna rond torska jag på övertid. Ska träffa doktorn imorgon och kommer väl få vidare "förhållnings regler". Vad som är sagt nu är att jag ska hålla mig hemma för att skydda mig mot sjukdomar. Jag ska även hålla upp med min medicin en stund för att låta värdena stabilisera sig.

Fan detta suger, även om jag varit inställd på att detta kunnat hända. Nu gäller det verkligen att ligga lågt och hålla sig undan.

Ska kämpa för hålla modet och humöret uppe...

2 kommentarer:

Irene sa...

Det är tråkigt Jens att Du inte vann denna rond.
Men förmodligen är det sådant man måste räkna med, att värdena kanske står stilla, är oförändrade eller sjunker ibland.
Jag förmodar att det kanske kan vara så, eftersom Du ju skall medicinera under en lång tid och det kanske inte är möjligt att värdena hela tiden förbättras.
Hoppas du kan hålla ditt humör uppe och inte låta Dig nedslås av bakslag.
Många kramar
Irene

Unknown sa...

Hej Jens.

Detta är farsans kompis Håkan i Skåne som skriver ng rad till dej.

BRA att du inte tänker ge upp, världen är full av tappade sugar ändå.
Detta kommer du att fixa, och du, tänk på att denna match INTE har 12 ronder.
Denna match har många ronder, hur många är det ingen som vet, för det är DU som bestämmer. Ingen annan.

Kämpa kämpa å tappa inte humöret.
Jag ska följa din blogg så gott jag kan, å lägga in lite kommentarer efter hand.

Ha det bäst tills vidare

Håkan Kinnestrand
kinnis@abbekas.se
0709-226726