lördag 25 oktober 2008

Dagsformen...

Jag är så trött på att ha ont i halsen/bröstet. Trött på dessa jävla "kramper" i matstrupen (slemhinnorna i matstrupen). Kramperna kommer alltid när jag äter och dricker men även spontant med jämna mellanrum.

De har sagt att det borde gå över ganska snabbt, hoppas det.
Ska ha ny kontakt med KS på måndag bara för att diskutera hur jag mår och om vi behöver (troligen och förhoppningsvis inte) gå vidare med smärtorna.

Jag har tvingats inse att jag inte är lika stark längre som jag var förut. Jag tror att all den skit som hänt senaste veckan, blödning och inflammation i armbågen och trassel i matstrupen, beror på att kroppen är svag just nu. Det är mycket som händer i den och den, precis som psyket, går på högvarv för stunden. Och vid de tillfällena behövs inte så mycket för att det ska bli förmycket.

Nu längtar jag efter riktig mat. Nyponsoppa oh lite vittbröd är igen måltid, möjligen ett mellanmål. Men jag kan ju inte äta mellanmål endast i flera dagar...

Är inte tuggan riktigt liten och väldigt väl tuggad så gör den fruktansvärt ont att svälja. Dricker jag en för stor klunk eller om klunken är för varm eller för kall gör den fruktansvärt ont att svälja. Det räcker inte med att det gör fruktansvärt ont, det utlöser också kramperna som även de gör fruktansvärt ont...

Inga kommentarer: