onsdag 8 oktober 2008

3-0

"Vinnare av rond 3 är:.....Jens!!!!"

Den har ronden vann jag på poäng.

Mina trombocyter (bla blodets koaguleringsförmåga) är tillbaka på samma nivå som för en frisk person. 1-0.

Mitt HB (bla rödablodkroppar) har återigen sjunkit, nu till 94. Det innebär en försämring med 7 enheter, referensvärdet är (tror jag) 130. 1-1.

Mina vita blodkroppar har även dom sjunkit. Nu till 2,4. Det är lågt, alldeles för lågt. Referensvärdet där är 4-8. Att ha lågt med vita innebär att immunförsvaret riskerar att bli kraftigt försämrat. Så istället för en ny kontroll om 14 dagar blir det nu en ny på fredag morgon. Man måste följa upp så att mina vita inte sjunker för lågt. Därefter fattar man nya beslut om hur medicineringen och blivande kontroller. 2-2.

Nåt annat jag känner är positivt är att medicinen biter på min kropp. Det hoppas jag innebär en snabb förbättring av mitt välmående. 3-2.

Det blev en tight rond men den sluta 3-2. Jag vann!!!!

Jag körde ner suspen i halsen på den jävelen men samtidigt hann han ge mig en pungspark...

2 kommentarer:

Irene sa...

Jens
så underbart att Du vann även rond 3 och att höra att medicinen fungerar!!!!!!!!!

Många tusen kramar och Grattis till Dig!!!

Att vissa av dina värden har sjunkit är vad jag förstår normalt i början av denna medicinering?

Att ditt humör svajar och att du grips av pessimism ibland är ju inte konstigt, speciellt som du som igår förmodligen var orolig inför provtagningen idag.
Men Jens, ge inte upp. Vi är många som tänker på Dig hela tiden och jag är övertygad om att du kommer att vinna den här kampen.

Många kramar
Irene

Henke sa...

Jens,
Jag har nu läst din JÄVLA blogg, jag menar det är ju pga detta helvete ni genomlider den är uppkommen.Om jag bara kunde hjälpa dig att banka skíten ur dom jävlarna...jag kanske kan det, vid närmare eftertanke på mitt lilla vis ;-)

Jag svär alldeles för mycke, lova att inte läsa detta som godnatt- saga för barnen.

God natt