tisdag 2 december 2008

Rond 14 (en skit dag)

Idag har det varit en skit dag.

Visserligen mår jag bättre fysiskt idag än igår men det är mycket nu...

Tunga nätter, plugg, en lite djupare svacka psykiskt, barnen har varit sjuka i nästan 2 veckor, trött, vek, listan kan göras lång. Jag längtar kraftigt efter jullovet, vi här hemma behöver det.

Hur gick då rond 14 undrar ni.

Kommer inte ihåg exakt mina värden men HB´t och Trombocyterna är i stort oförändrade. Mina Vita har krypit över gränsen vad som anses "normalt" och ligger nu på dryga 9, det är inte mycket men trenden går uppåt.

Jag talade med min doktor idag och vi kom överrens om att jag ska vänta ytterligare två veckor innan jag går upp på full dos av Nilotinib. Man tar det säkra före det osäkra och vill veta att det inte är några biverkningar på gång.

Rent medicinskt får man väll säga 0-0. Med tanke på mina fysiska ansträgningar (löpning & cykling) men att den jäveln håller på att föröka sig i min kropp så tar väl det ut varandra...

Men med bitter smak så får jag nog se Leukemin som vinnare av denna rond. Jävla skit också, jag som hatar den jäveln så mycket. Han försöker förstöra, och ta, mitt liv!

Jag är så jävla less på känslan av att "vara döende", vilket jag inte är men i mina svagare stunder känner mig. Varför ska jag som fortfarande är ung behöva veta hur det är? Allt det här är sjukt!!! Det är vidrigt äckligt!!!

Jag börjar närma mig mina gränser där man funderar på hur mycket man klarar innan man spricker.

Orkar inte läsa igenom och rätta dagens text, kanske gör det en annan dag, och orkar inte heller skriva mer. Nu ska jag gå och försöka knoppa och fightas några timmar med tomtarna... JÄVLA SVIN!!!

Jens vs Leukemin: 10-4

Inga kommentarer: