tisdag 30 december 2008

Provsvaren

Då kan jag den jäveln en rejäl omgång denna gång också.
Allt såg bra ut och det som var knasigt sist(trombocyterna) hade stigit till rediga 167. Perfekt!!!

Kort sammanfattning:
Vita: 3,4 (hårfin skillnad)
Neutrofila: 2,4 (hårfin skillnad)
Hemoglobinet: 134 (hårfin skillnad)
Trombocyterna:167 (kraftig ökning)

Var och åt en trevlig middag idag med kompisar och deras barn. Det var jätte trevligt och roligt men jag märker att min "sociala kraft" tryter. Jag orkar hålla igång i en folksamling en stund sen behöver jag återhämta mig för att återigen orka engagera mig i personerna runt omkring. Det händer inte när det är ett fåtal personer utan enbart när det blir mycket och många intryck samtidigt. Det är väl mitt psyke som bromsar upp och begränsar mig lite för att inte överbelastas, jag väljer att tro det i alla fall.

Jag har börjat med en medicin mot de befarade biverkningarna i min strupe. Men efter jag tar medicinen blir jag illamående, det går att läsa i Fass att det är en vanlig biverkning (fler än 1 av 100).

Är det så att medicinen mot eventuella biverkningar ger mig nya biverkningar?
Är det inte i så fall lite tragikomiskt?

Hoppas båda (eventuella) biverkningar snart drar åt helvete!!!

Inga kommentarer: