söndag 14 december 2008

Biverkningar?

Har jag börjat få biverkningar av Nilotinibet? Det skulle i sådant fall vara först nu dom kommer.

Biverkningarna skulle i sådant fall bestå av muskelkramper, mitt ögonlock har fladdrat/ryckt till och från i drygt en vecka och lite muskler här och där gör likadant.

Det finns även flera (över 25% av dom som äter medicinen) som fått muskelsmärtor. Jag vet inte om jag skulle vilja påstå att jag har fått muskelsmärtor, men nåt är det som är grymt obehagligt i mina vader och upp i mina lår. Det känns som att det kryper eller strömmar i bena, de sänder signaler till mig att jag måste röra på bena hela tiden för att lindra symptomen. Jag håller på att bli tokig av detta, vet inte hur jag ska få det att gå över.

Sen har jag också ett problem som jag inte kunnat läsa om någonstans, att olika kroppsdelar somnar när de hålls stilla. Det kan ske tex om jag sitter i soffan, ligger i sängen, sitter och äter eller sitter på muggen. Ruggigt störande!!!

Tur att jag ska till KS på tisdags för en helkroppsbesiktning, då ska jag snacka med min läkare om detta.

En annan känsla jag har är att mitt HB har gått ner. Svårt att se några konkreta tecken på detta men det är en känsla som jag får när jag lägger ihop ett och annat i min kropp. Jag hoppas så enormt mycket att jag har fel!

Nu ska jag försöka lägga mig. Det tar emot, det ligger liksom i en frisk människas natur att undvika sådant som är skräckfyllt och obehagligt...

Inga kommentarer: