onsdag 3 december 2008

"Operation Kingdom"

Märkligt. Fysiken går upp och jag känner mig starkare. Psyket går neråt och jag känner mig svagare, kryper närmare bristningsgränsen.

Det är mycket nu, och det vi läser i skolan är riktigt tungt för mig.
Det är otäckt vad svag man kan bli på en handvändning när man får ett tragiskt besked och hur svårt det kan vara att få rätsida på handen igen.

Har upprättat en handlingsplan, ett förhållningssätt, till saker och ting nu som jag tänker prova. Kom på det när jag satt och funderade på vad fan det är som händer med mig och hur i helvete jag ska klara av det och komma "upp/tillbaka" igen.

Vi kan kalla den "Operation Kingdom"

Kortfattat kan man säga att det handlar om att ge psyket lite nerförsbacke för att kunna ta fart och komma upp på toppen av "lyckoberget". Jag tar det initialt i två etapper.

Etapp 1:
Ikväll och till på lördag är det nerförsbacke. Jag ska njuta av och suga på att jag faktiskt lyckats så bra i skolan denna höst trots Leukemi jäveln. Att jag har grejat alla stora tentor och övningar direkt och utan problem. Det ska jag känna är stort, riktigt stort. Att jag kan springa långt och hårt. Att jag inte lagt mig ner och gett upp. Allt som jag presterat under denna höst trots Leukemin helt enkelt.

Etapp 2:
På söndag och på måndag ska jag känna jävlaranamma och bara underbara känslor i kroppen. Jag ska intala mig att jag är kung och att ingen/inget kan besegra mig. Jag kommer inte göra något som riskerar att stjälpa den känslan. Helt enkelt välja bort saker som kan störa min självbild, som kan sänka farten för psyket.

Jag ska helt enkelt bli kung i mitt eget kungarike, ska fördriva Leukemin. Nu gäller det att fokusera på rätt sak i rätt tid och hålla fokus på handlingsplanen.

God natt och dröm gott. Fight the Santas!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jens,
låter som en plan.
Det är inget fel att ta ut svängarna ibland. Det ÄR trist att åka på leukemi. Det är OK att ledsen. Sen är det bra att välja bort de negativa känslorna och bara fokusera på det som är bra. Och det är en hel del som är bra och det kommer bli bättre, så är det bara. Du är stark i grunden som en häst och springer hårt och länge. Du är ung och har tre underbara tjejer som bästa motivation.
Tänk bort den!
Jim

Anonym sa...

Dessutom Jens så har vi gjort klart alla tentor nu som är skriftliga och det gör att du får en sak mindre att tänka på, nu behöver du inte sitta med näsan i böcker, så grymt skönt och uppförsbacken blir lite mer "utjämnad" jäms med marken.
Ha en bra helg med familjen !