torsdag 4 december 2008

Nerförsbacken

Idag har "Operation Kingdom" inletts.

Jobbar mycket med följande: bra tankar in, dåliga tankar ut, bra tankar in, sug på den bra tanken, dåliga tankar ut...

Var på KS idag och fick "tömma" ut en heldel dåliga tankar, känner mig starkare efter det. Sen har jag sugit på allt bra som jag komma att tänka på.

Har hämtat en orienteringskarta av vår fystränare på skolan som jag tänkte springa på måndag. Satsa på en riktig tripp, känna hur musklerna spänner och blir stenhårda på benen efteråt. En sån tripp får en att tagga till ordentligt!!!

Mitt psyke är "oroligt" men jag jobbar just nu med att lägga det åt sidan, inte förtränga det. Skillnaden är att sånt som man lägger åt sidan tar man fram i lagom stora portioner och bearbetar när man har kraft och ork, sånt man förtränger sköljer helt plötsligen över en tiofallt.

Nu ska jag gå och lägga mig i soffan och ha en timme av tankar som är jävlit självgoda. Jag är ju faktiskt kung, kung i mitt kungarike!!!

1 kommentar:

Irene sa...

Jens
Din plan låter mycket bra.
Jag skulle vilja lägga till en sak i din Etapp 1 i Operation Kingdom om vad som är bra denna höst och vad du har lyckats åstadkomma.
Det är, något som du själv inte nämner, men som jag tycker är värt att uppmärksamma.
Det är att du har ägnat uppmärksamhet och omsorg åt och lyckats ta hand om Dina barn under denna höst, trots att Du har mått så dåligt.
Du har varit tillsammans med Olivia och gjort saker tillsammans med henne, trots att Du varit så upptagen både av yttre och inre saker och Du har tagit hand om sjuka barn på nätterna, trots att du själv varit så plågad av trötthet, mardrömmar, sömnbrist och stark inre oro.
Det är stort, riktigt stort!!!
Många kramar
Irene