söndag 28 september 2008

Vita Arkivet

Förra terminen på "Mental träning" i skolan pratade vi en del om "det värsta tänkbara" eftersom vi kan utsättas för en del otrevliga situationer i vårat blivande yrke. Vi fick då rådet att fylla i det "Vita Arkivet" (http://www.fonus.se/index.php?id=904) och att göra det ganska omgående så att det fanns tillgängligt för anhöriga.

Önskar jag hade gjort det då, då skulle jag slipa det nu...

Det var inget vidare muntert, men skönt att ha gjort. Om det "värsta tänkbara" nu inträffar, mot alla odds, så hoppas jag underlätta lite för mina anhöriga.

Det är konstigt, för det är inte alltid som jag är rädd att Leukemin ska ta knäcken på mig, men jag blir inte av med känslan att jag ska knalla i förtid...

En känsla som idag gör mig rädd och ledsen...

Inga kommentarer: