fredag 12 september 2008

Doktor samtal

Jag talade med doktor Lotta idag. Hon sa att det nu var bekräftat att jag har KML (kronisk myeloisk leukemi), man har hittat s.k. Philadelphiakromosom i de benmärgsprover man har tagit. Vilket på ett konstigt sätt (men ändå kanske logiskt) var bra, då var det inget värre.

Det finns massa info på webben men min doktor har rekommenderat mig att inte läsa för mycket, för många sidor har gammal information (jävligt depremerande läsning) eller information som inte gäller Sverige (inte heller särskilt rolig läsning alla gånger). Men det har inte varit lätt att låta bli och jag kan bara instämma i att det är bitvis skittung och nattsvart läsning. Återkommer om jag hittar en bra sida så slipper ni besväret, och kanske även ångesten...

Nu väntar yterligare provtagning nästa vecka för att fastställa min hälsa i övrigt inför medicineringen, därefter nä de har ok:at mig i Staterna ( de äger forskningsprojektet jag ska gå med i ) så kommer behandlingen sätta fart veckan där på. Blir skönt när det startar.

Håller på att samla mental kraft just nu inför hösten, ska hitta på roliga saker med familjen och ut och åka två pass radiobil med mina blivande kollegor i Söderort. Det gäller att fylla reserverna inför vad som komma skall.

Inga kommentarer: