tisdag 23 september 2008

Idag...(3)

Hemma från KS och försöker smälta all information. Snacka om korvstoppning.

Det blev den nya medicinen, Nilotinib, som jag ska äta. Känns bra eftersom det är samma företag som forskar fram den som kom fram med den "ordinarie" medicinen "Glivec". De borde inte jobba med att ta fram en ny medicin om den inte vore bättre...
Och tur hade jag oxå, studien genomförs i flera länder och innehåller 771 patienter.
Jag är den 771:a patienten, känns bra att man kan ha tur ibland iallafall.

Fördelar med att delta i studien är bland annat att man får mer och noggrannare undersökningar och gratis medicin. Känns bra för medicinen är dyr.

Efter att ha varit på KS känns det alltid lite bättre. Tyvärr kan jag inte känna ren glädje, det dystra känns bara mindre dystert. Idag känns det mindre dystert.

Jag hoppas kunna hålla uppe den här kämparglöden jag känt idag under några dagar,
så jag kan närma mig ytan igen och hämta lite luft.

Inga kommentarer: