söndag 28 september 2008

Natten...

Blev underlig, mycket drömmar om KS och Leukemi och annat skit som skapar panik, precis som inte KS och Leukemi räckte.

Inatt vakna jag med hjärtat i halsgropen efter drömt att jag varit inlagd på KS, i mitt rum, och det var en bomb på våningen under. Jag var oförmögen att ta mig därifrån för egen kraft och ingen kunde komma in och hämta mig i min säng. Varför måste jag ödsla kraft på sånt här junk?

Imorgon är det måndag igen, då måste jag lämna mitt trygga hem. Känns jobbigt.
Känns jobbigt att behöva lämna den trygghet som jag känner här hemma, att behöva "ta" mig ut i världen. Att konfronteras med en massa folk och intryck. Jag blir oftast så trött då, och när jag blir trött har jag svårt att kontrollera mina tankar.Då kommer alla mörka tankar fram, tankar som får mig att bli ledsen och rädd...

Jag har en tryckande känsla i brösten och upp i halsen, ungefär som när man vill spy. Jag tror det är rädsla och sorg som trycker på, önskar det gick att köra ner fingrarna i halsen och spy upp skiten.

Det är jobbigt att vara så skör...

1 kommentar:

Irene sa...

Jens
Det gör ont att du har det så jobbigt, samtidigt tycker jag det är bra att du kan dela det med oss andra.
Du har ju fått positiva besked när det gäller den gamla medicinen. Dina värden har ju förbättrats efter vad vi fått höra
Kanske skulle du bara kunna stanna upp och vila i det och glädjas åt det och inte ta ut så mycket oro och sorg i förskott.
Många kramar
Irene