tisdag 13 januari 2009

Hemma igen

Ja ha det var ingen liten kontroll, det vart en ganska omfattande.

Men nu är jag äntligen hemma igen efter 2 nätter på KS.

Jag har/haft lite konstiga symtom. En kraftig huvudvärk och en koncentrerad huvudvärk till bakhuvudet ner i nacken. Ont i halsen. Ont i bröstet. Ont i ögonen och ögonhållorna. Haft en dålig/stapplig gång. Varit seg/trög i knoppen. Haft feber. Haft förhöjd puls. Känt mig jävligt dålig.

Först visste det inte riktigt vad de var, sen misstänkte man streptokoptker men de proven var negativa (tyvärr). Så då gick man vidare och undersökte min ryggmärg, underbart när de kör en nål in i ryggraden för att suga ut vätskan som finns där i. Anledningen var två, dels kände jag igen känslan från min hjärnhinneinflammation och dels tyckte läkaren att symtomen stämde in på en sådan diagnos. Vätskan var klar och fin och visade inga sådana tecken. Vad man däremot hittade var för mycket röda blodkroppar (förra gången var det för mycket vita). Det är ett tecken på en blödning i hjärnan, men det troliga var att det var en så kallad "stickblödning" som uppstått i samband med provtagningen. Hur som helst är en hjärnblödning för allvarlig för att man ska chansa.

Jag las in för observation och för att genomgå en röntgen av huvudet. Röntgen var jätte fin. Då började man misstänka en vanlig virussjukdom som bara slagit jävligt hårt.

Eftersom Nilotinib har huvudvärk som biverkning så tog man bort den temporärt efter konsultation med min doktor på Hematologen. Jag och den doktorn ska talas vid i morgon och min förhoppning är att jag går på medicinering igen efter det.

Jag har i stort sätt sovit från halv två på söndagsnatten till åtta i morse, varit helt slut.

Så den här veckan kommer jag tillbringa mesta dels i horisentalt läge...

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Hej på er! Livet är verkligen hårt mot dig/er familj just nu! Men dessvärre kan vi ibland inte påverka det. Hoppas nu att det räcker och att du får konsentrera dig på att få orken tillbaka och skolan, som du har kämpat så bra med.Skönt att du är hemma igen, hälsa Jenny, vi ses säkert i morgon kramar från Jeanette

Anonym sa...

Skönt att du är hemma igen brorsan!

Anonym sa...

Surt värre med att få ngt jämrans virus också. Och för många röda blodkroppar - är det inte det ena...
Hoppas du kommer ut snart från detta, och att du kan gå på den vanliga (alltför!) medicineringen snart igen.
Grabbarna hälsar så mycket!
Farbror Jim