fredag 23 januari 2009

Det blev en bättre dag...

Idag har det känts bättre, men inte bra. Men man får nöja sig för det lilla.

Nåt som i alla fall är väldigt bra är att jag håller psykiskt sätt. Humöret är kanske inte på topp men det är inget större fel på det. Visst är jag jävligt trött på att vara sjuk, både med leukemi och det här andra skiten. Så klart mest på leukemin men mer "akut" på de andra skiten. Leukemin är som den är, det kommer jag få leva med resten av livet. Den andra skiten får mig just nu att må sämre, det suger att inte känna sig frisk och kraftlös.

Vad är det med försäkringskassan. De har haft en kampanj med mycket reklam angående att de inte ser till ens sjukdom utan till hur mycket man kan jobba. Men det gäller tydligen inte alltid.

Har länge försökt att få ett rakt svar från Försäkringskassan om det är ok att jobba lite extra om man är sjukskriven 50% från sina studier. Dom jag tidigare har pratat med har sagt att "det borde vara så", eller "det låter rimligt", jag behöver ett mer bestämt svar. Idag fick jag tag på en kvinna som kunde det här, äntligen. Men det blev inte bra. Det visar sig att, vilket ingen annan tidigare sagt, det inte går att sjukskriva sig på 50% från studier. Antingen pluggar man på heltid eller så sjukskriver man sig på heltid. Känns konstigt med tanke på att de hävdar att man ska vara aktiv i så stor utsträckning som det är möjligt. Märkligt...

Nu får jag uppfinna en plan B...
Fortsätter att hoppas på att det blir en bättre dag imorgon...

Inga kommentarer: