lördag 17 januari 2009

Bättre och bättre?

Idag känns det på sätt och vis som jag mår bättre, men ändå inte.

Vi gick på öppet hus på Olivias blivande skola, en promenad på drygt 900 meter. Därefter blev jag trött och fick yrsel, tog bussen hem.

Sen sov jag, har haft ont i ryggen, bröstet och huvudet under dagen. Men trotts det känns det som jag blivit lite bättre, tror nog att det här ska ha gått över till torsdag-fredag någon gång.

Ska till KS på tisdag igen för lite provtagning, då får jag diskutera vidare med dom om vad de tror om min "sjukdom", om de vill gå vidare eller bara låta kroppen läka ut det hela.

Det går långsamt men i rätt riktning, vilket är huvudsaken (men lite tråkigt)...

Till en annan grej, nu har bloggen funnits i drygt 4 månader, det här är det två hundrade inlägget och idag har den blivit besökt över 6.500 gånger. Det här blev nog större än vad jag tänkt, men det är jag nöjd med.

1 kommentar:

Irene sa...

Jens
Ett Jättestort GRATTIS till din "nästan" Examen. Det är oerhört starkt att du har kommit så här långt, trots Din sjukdom. Det är en oerhörd prestation, som du har gjort att du har blivit så gott som klar, trots att du varit så sjuk hela terminen.
Jag tror också att du kommer att krya på dig, så fort du får vila lite.
Jag tror Du befinner dig i ungefär samma läge nu, som när du hade hjärn- och hjärnhinneinflammation för för några år sedan. Du slet så oerhört hårt då, med att jobba heltid, ta hand om Olivia, ha daglig träning och sjukgymnastik mm och samtidigt vara sjuk och ha intensiv huvudvärk dagligen. Jag tycker det var en omänsklig börda, som du hade då.
Den gången var det ju så att när Du fick möjlighet att skära ner på aktiviteterna och börja vila, då började du ju också att tillfriskna.
Jag tror att det kanske kommer att bli samma sak denna gång. Att när du nu i vår får tillfälle att vila och att ta det lugnt, vilket jag verkligen hoppas att du gör, så har Du möjlighet att, både kroppsligen och mentalt, återhämta sig och att Din kropp kanske stabiliseras då och att du, i och med det, kanske slipper alla de hemska följdsjukdomar, som Du nu har drabbats av.
Många kramar till Dig och familjen.
Irene