måndag 1 juni 2009

Teorier

Jag har länge gått runt och funderat på hur saker och ting hänger ihop kring mitt välmående och min medicin.

Fick idag två av mina "stora" teorier bekräftade av doktorn.

1. Biverkningar.
Jag ska ta min medicin med näst intill precis 12 timmars mellanrum. Vid de tillfällen jag inte gör det så får det mig att må dåligt om jag skjuter fram min medicin. Anledningen till detta är att koncentrationen av medicinen i blodet blir för hög. Sker detta bara för en kväll kan det nästan gå förbi obemärkt men ligger jag sen kvar vid dom nya tiderna under nån dag kommer biverkningarna, och dom märks.

2. Alkohol
Min medicin och alkohol blir inte bra, inte alls. Jag kan må riktigt dåligt senare på kvällen och/eller dagen efter. Detta fast jag självklart inte blandar medicin och alkohol och håller stenhårt vid min fasta. Mängden alkohol är inte heller stor, nåt glas vin eller någon öl räcker.

Sammanfattning.
Jag är tydligen känslig mot medicinen, en jävla tur att jag går på den lägre dosen. Bara bita ihop och köra, vad har jag annars för val,..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen!
1.Tydligen ger din medicin mer biverkningar än min, jag äter Glivec.
2.Tål inte heller alkohol men det kan också ha med ålder att göra he he.

Ha det
KML:are