onsdag 17 juni 2009

Piss Leukemi!!!

Skulle vaccinera mig med Twinrix idag men vårdpersonalen blev nojiga när jag berätta att jag har Leukemi och ville inte vaccinera mig, vilket jag kan förstå och är glad för eftersom de inte känner sig trygg i vilka de eventuella följderna kan bli. Dock tycker jag de överdrev, de vill att jag ska upp på KS och ta vaccinet i fall något ska hända. Vad tror de, att pumpen ska stanna? Ja ja, jag ska prata med doktorn på KS imorgon och reder ut det...

Passa på att ta mitt blodtryck när jag ändå var på företagshälsovården, hade 115/55. Jag som brukar ha exemplariska 120/80 tycker att det är lite lågt. Detta har jag pratat med KS om idag eftersom jag haft lite lågt blodtryck senaste tiden. Det var som jag misstänkte inget att bry sig om, bara resa sig lite långsammare än vanligt...

Som man brukar säga, många bäckar små. Idag rinner de oro genom levern, blodtrycket, pirningar i fingrar/fötter. Ja ja man ska väl kanske inte klaga, det finns ju alltid någon som har det värre men herre jävlar vad jag är trött på Leukemi skiten. Önskar det var en böld man kunde skära bort och bränna!!!

Det är sjukt påfrästande att glida omkring och nästan ständigt tänka på att man har en dödlig sjukdom i kroppen. Svårt att förklara...

Inga kommentarer: