måndag 1 juni 2009

Dagens besök på KS

Då ska det vara 3 månader tills jag besöker KS igen, men vilket besök det kommer bli. Ska ta dom sedvanliga 14-15 provrören, 2 EKG, 1 hjärtultraljud, 1 benmärgsprov och lite annat smått och gott. När jag går därifrån finns det nog inget dom inte vet om min kropp. Där i mellan ska jag ta prover var fjärde vecka.

Är själv lite oklar över vad jag tycker om det. Enligt studien är det 3 månader till nästa tillfälle men efter som allt inte går/har gått som på räls så blir det extra kontroller. Med tanke på leverproverna så är det skönt att få uppföljning, den där skiten gnager. Men tydligen har det observerats tidigare i studien så doktorn var lugn, vilket i och för sig är signifikant för mina kontakter på KS. Svårt att se att dom får puls över mycket, skulle min arm trilla av under ett besök skulle nog reaktionen bli ett: "oj då", men sen skulle dom visa sin otroliga handlingskraft och kompetens så gissningsvis skulle armen sitta fast snabbare än kvickt.

Blev belagd med "alkohol förbud" tills mina lever värde är bra igen. Håller tummarna inför semestern, alla vet ju att utan öl vid grillen kan inte köttet bli lika gott...

Inga kommentarer: