onsdag 12 augusti 2009

Nu börjar det dra ihop sig

Snart är det dax för en stor provdag på KS. Fy fan, försöker tränga undan det men det går bara inte. Tankarna finns där och jag ser inte fram emot benmärgstestet, det gör så jävla ont.

Det som dock oroar mig mest är leverproverna, att dom har blivit sämre. Det känns inte lika bra som det gjorde nyss i kroppen. Det är en diffus och omöjlig känsla att beskriva men det känns trött eller risigt inombords, kan inte förklara mer än så. Känslan finns hur som helst där men kan kanske lika väl vara psykisk.
Nästa vecka vet vi...

2 kommentarer:

Irene sa...

Hej Jens
Har följt Din blogg, även om det är länge sedan jag lämnat någon kommentar.
Det är tråkigt och ledsamt att du mår så dåligt och är så orolig.
Det låter ju förfärligt att det gör så ont med benmärgsproverna. Går det inte att göra det med lokalbedövning eller möjligen i lätt narkos?
När det gäller proverna, så förstår jag att det måste vara en orerhörd nervspänning varje gång du skall få besked om provsvaren. Förhoppningsvis kommer du så småningom att göra det mindre ofta och då blir inte spänningen lika frekvent.
Däremot undrar jag om du måste vara så orolig när det gäller levervärdena, även om du inte mår bra och det självfallet skapar en obehagskänsla.
Såvitt jag förstått av Lotta så är de svajande levervärdena beroende på effekten av medicineringen och inte beroende på själv leukumin?
Isåfall kanske du inte behöver vara så orolig över detta utan avvakta tills medicineffekterna har blivit mera stabila och biverkningarna färre?
Skriv gärna och berätta om kanske jag - och andra - inte har förstått detta ordentligt.
Hoppas Din sommar har varit någotsånär bra iallafall, trots dina symptom.
Många kramar till dig och övriga familjen.
Irene

Anonym sa...

Det går att få lätt narkos(spruta med lugnade), det får jag, känner ingenting under själva provet. Är lite öm efter bara.
//Kibit