måndag 24 augusti 2009

Lev livet

Träffade en person i lördags som jag pratade en del med om min sjukdom. Hon ställde frågan : hur skulle du leva ditt liv om du visste att du lever fram till du blir 65 (och inte längre). En svår fråga som kräver mycket tanke verksamhet.

Vet inte om man måste sätta ett slut datum men jag tycker frågan är bra (kanske inte så mycket för mig som för er andra, friska, personer).

Jag kan inte avgöra vad som är rätt och fel svar men om man kommer fram till att man ska sälja huset, säga upp sig och flytta till Bahamas så har man nog dragit för stora växlar. Jag är mer ute efter dom små förändringarna. Har jag som dröm att lära mig måla så gå en kurs. Vill du se mer teater med dina vänner, ta initiativ så förverkligas säkert det med.

Helt enkelt, lev ditt liv och lev det nu. Släpp för allt i världen inte alla framtids drömmar, glöm bara inte nuet. Vad som hander om 10 år vet ingen, det som händer inom en snar framtid är betydligt lättare att påverka.

Våga lev ditt liv, våga känna ditt liv, fyll ditt liv med glädje och kärlek. Du vet inte när det är slut...

2 kommentarer:

Hanna Rennergård sa...

Mycket kloka ord och mycket sanning bakom dem

Thorracing sa...

Hel rätt, försöker tänka så själv, lyckas väl inte alltid men grundprincipen håller.