tisdag 3 mars 2009

Jävulens test


Då har man gjort mitt andra benmärgsprov, fy faan.
Det måste vara någon med bostad i undre jorden där det brinner mycket som kommit på det. Provet går till så att man ligger på mage på en säng. Där efter lokalbedövar de bak mellan ländryggen och rumpan. När bedövningen tagit startar dom sin jävulska plan.

De sticker en saftig nål genom överdelen av röven in i höftbenen. Nålen trycker de in
nästan en centimeter in i höftkammen (skelettet). Det är ett hårt ben och doktorn får trycka upprepade gånger, känns som han spikar in nålen. Tryckvågorna fortplantar sig genom skelettet ut i kroppen...

Sen har han fått in nålen in i utrymmet i benet där benmärgen finns. Då suger de ut benmärg, känns som mer än bara benmärg som försvinner med ut. Det ilar i hela höften...

Sen ringer telefonen och läkaren låter nålen sitta och går och svarar och kvar ligger jag med brallorna ner dragna, med en stor nål genom skinkan in i höftbenet och undrar vad fan som händer.

Efter det är det bara och plocka ihop och gå hem.

Fy faan vilken skit!!! Det positiva är att idag gör man det i höften bakifrån, förut gjorde man det i bröstbenet framifrån...

Svaren kommer jag få reda på om ca tre veckor.

Jag träffade även doktorn idag. Mina åkommor är svåra att förklara varifrån de kommer. De skulle kunna vara biverkningar men det troligaste är att det inte är det utan att det "bara" är ett virus som bråkar. Känns bättre, då behöver jag ju inte belasta Leukemin allt för hårt för det jobbiga den senaste tiden...

2 kommentarer:

Irene sa...

Jens
Det låter verkligen som djävulens påhitt det där provet. Kan man inte göra det under narkos?
Tur att det är över.
Så skönt att din doktor tror att det kanske är virus, som du drabbats av. Med så många människor, som varit sjuka just nu och med små barn på dagis,som ni har, så vore det ju verkligen inte något konstigt.
Mitt råd om att du kanske skall lägga dig till sängs och vila, tycker jag fortfarande verkar vara ett säkert stalltips.
Vi avvaktar nu svaret på benmärgsprovet och håller tummarna.
många kramar
Irene

Anonym sa...

Låter ju som om man nästan hellre tar en kula i foten även om det hurt like hell(har aldrig fått en där)men bara nästan...Hoppas dina prover ger ett bra resultat.