måndag 23 mars 2009

JAAAAA !!! DÄR FICK DU !!!

Otroligt va skönt, resultaten var överraskande bra. Både jag och min doktor blev överraskade.

Man hittade inga så kallade Philadelfia kromosoner (dom som är sjuka) i mitt benmärgsprov, det är jävligt bra. Men det finns en liten tapper skara kvar. Det vet man genom att man kan fånga upp den "felkod" som dom sänder ut, i värsta FRA anda. Alltså finns dom kvar men i väldigt litet antal.

Nu kommer provtagningarna glesas ut. Om allt flyter på så kommer dom vanliga blodproven ske med 4 veckors mellanrum, ett "FRA" prov var tredje månad. Benmärgsprov tar det 12 månader tills nästa gång. Om allt flyter på enligt planen.

En dag som denna är det lätt att ha överseende med en krånglande mage och onda ben.
En dag som denna känns det som jag har"fått livet tillbaka".
En dag som denna kan allt skit (=leukemi) dra åt helvete!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

wwooohoooo!!! grattis jens!visste att du kunde spöa de jävlarna!ut med dem från kroppen bara!
Kram Anette

Anonym sa...

SÅ JÄVLA BÄST!

Anonym sa...

Kul läsning Jens! Hälsa familjen kram Hanna o Tino

Irene sa...

Ett JÄTTESTORT GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS till Dig, Jenny och tjejerna!!!!
Så underbart att höra och läsa.
Många kramar till Er, från oss alla!

Anonym sa...

Fan vad skönt Jens att det var bra prov, nu kan du nog sova bättre och nu är det heller inte långt kvar tills vi får våran chans att få komma ut och jobba !

Kram

Maria B sa...

DET ÄR JU FANTASTIKST! Å VAD GLAD JAG BLIR FÖR ER SKULL! DU ÄR SÅ DJÄVLA STARK JENS, LIKA SÅ JENNY SOM ÄR BREDVID. JAG BEUNDRAR ER FÖR ER KRAFT, MOD, ORK JA JAG SKULLE KUNNA HÅLLA PÅ I EVIGHET MEN NI FÖRSTÅR VART JAG VILL KOMMA! VÅRA "PROBLEM" HAR BLIVIT SMÅ OCH YTLIGA + ATT JAG ALLTID TÄNKER INNAN JAG KLAGAR. ALL HEDER TILL ER ÄLSKAVÄRDA MÄNNISKOR. NU KOMMER SOLEN VERKLIGEN PÅ RIKTIGT OCH VI GÅR MED STORMSTEG MOT LJUSARE TIDER. HOPPAS OXÅ ATT BENEN OCH MAGEN GER DIG LITE LEDIGT. OCH TÄNK PÅ JENNYS ÖRON OCH KAJAKEN HIHI!!
SES SNART HOPPAS JAG!
KRAM MARIA

Anonym sa...

Kanoners!
Då är det bara att fortsätta med aggresivt försvarsspel så jagar du upp leukemin ännu högre på läktarn.
Hälsa töserna
Jim och grabbarna