lördag 29 maj 2010

VIVA VICTORIA!!!

Nu har det hänt!

Jag har uppnått komplett molekylär remission, dvs att sjukdomen inte kan påvisas med PCR-metodik (=det finns inga spår i blodet alls av KML´en)!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så jävla skönt att jag började gråta när jag fick det av min doktor. Även om sjukdomen är kronisk så kan man säga att KML´en är inlåst i en källarhåla som har blivit igenmurad och nyckel kastad i sjön. Skiten kan komma tillbaka, men hur troligt är det? INTE ALLS!!!

En sån jävla lättnad att äntligen få det efter 1,5 år, nu överlever jag. Jag kommer inte dö. Jag kan börja släppa den tanken och oron kan släppa taget om mig...

Min doktor sa att jag inte behöver ta nya prover på 2 månader, förstår ni vilken skillnad från tidigare då det har varit mellan några dagar till 2-3 veckor mellan provtillfällena. En sån jävla lättnad och det är precis vad som behövs för att kunna släppa och gå vidare.

Nu när det är lång tid tills nästa provtagning kommer jag försöka släppa sjukdomen en stund, komma igång på riktigt med träning och bara njuta av livet. Det kommer troligen innebära att jag kommer sänka tempot på bloggen, det är ett steg i att släppa och lägga bakom sig. Troligen kommer jag få återfall nångång då och då...

Men jävlar vilken kamp det har varit, det har varit psykiskt tungt med ovisshet och rädsla som är oförklarlig. Det har varit fysiskt tungt med stundtals dålig fysik och mestadels (mycket) smärtor.

Smärtorna fortsätter men förstunden i en lite lindrigare form.

Jag vill passa på att tacka alla för allt stöd, både här på bloggen och i riktiga livet. Ni har verkligen gjort skildnad och jag är evigt tacksam för det. Det känns lite som att jag sitter och skriver mitt seger tal och det är nog precis det jag gör!!!

Nu har jag och familjen sugit på den här karamellen i några dagar och jag personligen ska nog fira detta genom ett ordentligt fyspass i morgon.

Återigen, tack alla för allt stöd!!!

NU VINNER VI STORT!!!



10 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen och underbart Jens!!!!!!!
Vi är alla med Dig och glädjer oss ofantligt åt dessa underbara besked.
Nu har Du och familjen en lång skön sommar framför Er!
Nu behöver du inte tänka på provtagningar på ett bra tag framåt utan kan ägna dig åt andra och mer angenäma ting!!!!
Många kramar
Irene

Pelle sa...

Heja heja heja Jensa!!!!!!!!!!!! Fy fan vad tapper du och dina närmaste har varit under denna tiden... Jag är så full av beundran över din styrka och ditt mod, att jag oxå blir tårögd. Ber också härmed om ursäkt för att jag har varit dålig på att höra av mig via GW och så, men jag har följt din blogg med täta mellanrum :)) Kör på nu så det ryker, så hörs vi på barrikaderna!! Ha det gott!!!!!

Anonym sa...

Grattis, fan va roligt,skönt att veta att de nya medicinerna är så bra.
//kibit

Anonym sa...

Hallå Jemping!!
Väldigt skönt besked, blir lite lättare nu, eller?... ;-)
Roligt i går, Cornelia och alla andra små tjejer, alla släktingar och underbart väder. Eller inte!
Ha det, vi hörs
Jim och the Wild Ones

Anonym sa...

Åhh vad underbart! Njut i fulla drag och krama familjen från oss.
Hanna, Peter & Hugo

Hanna Rennergård sa...

Underbart Jensa !
Helt otroligt mycket du, Jenny frun och flickorna gått igenom !
Skönt att slippa en massa tester och bara få kunna vara....

Har följt dig här på bloggen och hoppats det skulle gå åt rätt håll !

Njut av sommaren nu !

Kommer kanske behövas inför den 19:e =)

Vem vet våra vägar kanske korsas i arbetssammanhang =)

Kram Hanna

Anonym sa...

Hej vännen,
Så underbart goda nyheter =)
Kan säga att tårarna runnit i paritet som när du först chockade mig med beskedet men vad gör väll det när det är av glädje.

Hoppas ni får en helt fantastisk sommar och nu bara kan ägna er åt att njuta och må bra.

Kramar från Carola med famil

Anonym sa...

GRATTIS VÄNNEN!<3

Du har kämpat på så otoligt bra, man kan inte annat än att beundra din styrka!Nu kommer din belöning, det finns ingen som är så värd det som du är Jens, du och din familj!

Nu är det bara att köra på och njuta av livet!

ps. Skumpa på nästa grillfest!:) många grattis kramar fån Ullis

Ing-Britt Thurfors sa...

Vad glada vi blev när vi läste om din seger. Ett stort grattis, du och Jenny har verkligen kämpat. Njut nu av livet, så ses vi i augusti och er stora fest. En stor kram till hela familjen. Inga och Eric

Anonym sa...

Gud vad härligt Jens!!!
Underbart att du är så stark och målmedveten, jag kände på mej att du skulle fixa detta!!!

Stort grattis! Hoppas att vi ses nåt framöver!!!
Kraaaam Anette