onsdag 3 mars 2010

Diagnosen...

... över mina buksmärtor har kommit.

Röntgen igår visade inga konstigheter så nu tror man/jag/vi att det är en spänd, kanske svullen, öm tarm som spökar och att det är en biverkning av medicinen (rävgiftet).

Det är bra att det inte är något som läkarna betecknar som allvarligt, det är verkligen jätte bra.

Det dåliga med att det är en biverkning är att då får jag "leva med" smärtan, man gör liksom inget åt den. Min doktor sa att jag ska börja jobba igen imorgon, hade gärna vilat denna vecka. Går det så går det, går det inte så går det inte...

Så nu har jag inte bara (nästan) konstant obehag i mina ben utan även i buken. Hoppas det här tänker ändra sig snart...

Det är ju tur att medicinen i alla fall håller mig vid liv eftersom den gör ont!


1 kommentar:

Irene sa...

Jens
Det är jätteskönt att röntgen inte visade något allvarligt, men det är fruktansvärt tråkigt att Du skall ha så ont jämt.
Hoppas det kommer att ge med sig eller att Du kanske kan prova så småningom en annan medicin med mindre biverkningar.
kram
Irene